KESÄLOMATUNNELMISSA

Alan olla jo vähän kesälomatunnelmissa, vaikka lasten lomaan onkin vielä muutama viikko aikaa!

Ollaan toimittu päivystävänä sijaisperheenä jo usean vuoden ajan. Näiden vuosien aikana meidän kodissa on asunut kiireellisesti sijoitettuja lapsia joistain viikoista kuukausiin, osa vuodenkin ja viimeisin kaksikko lähes 1,5 vuotta.

Päivystysperhetyöstä voi pitää lomaa aina silloin kun lapset lähtevät, eli loma ei aina osu kesään, vaan vaikka keskelle marraskuuta. Tai sitten lomaa ei osu koko vuoteen, jos lapset ovat pitkään. Toisaalta ihan tavallista suurperhearkea me eletään silloinkin, kun meidän kotiin on sijoitettu lyhytaikaisesti lapsia. Silloin vaan ei suunnitella ulkomaan matkoja ja toki iso perhekoko tai lasten mahdolliset haasteet tuo omia rajoituksia tietyille menoille.

Ja vaikka lomaa päivystysperhetyöstä ei juuri kesään osuisikaan, niin oon kuitenkin siinä mielessä onnekas, että toki olen kesälläkin kotona, kun omat lapset lomailevat koulusta. Aina sen hetkinen kokoonpano vähän määrittelee mitä kaikkea kesällä puuhataan, minne (lähialueille) reissataan ja millaisissa kesäkohteissa käydään. Viihdytään kyllä hyvin myös kotona ja siksi ollaankin panostettu mm. omaan pihaan niin, että myös sieltä löytyy kivaa puuhaa lapsille, eikä aina tarvitsekaan lähteä omaa pihaa kauemmaksi. MUTTA rakastan myös matkustelua ja siihen on mahdollisuus silloin, kun ollaan päivystysperhetyöstä lomalla.

Tällä kertaa kävi niin onnekkaasti, että jäin lomalle näin kivaan vuodenaikaan ja saan lomailla lähes koko toukokuun. Tavallisesti olen palannut heti loman jälkeen takaisin päivystämään, mutta tällä kertaa jäänkin vapaalle KOKO kesäksi! Rakastan päivystysperhetyötä, mutta just nyt tuntuu, että haluan antaa aikani omalle perheelle ja viettää kesän rauhassa omien lasten kanssa, kun siihen tuli tällainen mahdollisuus.

Koska saatiin näin ainutlaatuinen tilaisuus lomailla perheenä samaan aikaan, päätettiin toteuttaa matkahaaveita! Muutaman viikon päästä meidän neljä koululaista saa todistukset ja heti sen jälkeen hypätään autoon ja suunnataan keula kohti kesäisiä seikkailuja!

Pari vuotta sitten tehtiin road trip Tanskaan ja tuota reissua lapset ovat haikeina muistelleet, joten lähdetään road tripille tänäkin kesänä. Ja myös siksi, että RAKASTAN road tripejä! Ollaan jo suunniteltu reittiä ja matkan varrelle osuu kyllä aivan ihania kohteita (no kukapa nyt suunnittelisikaan tylsää reittiä, hah!).

Tuon reissun lisäksi odotan kesältä hitaita aamuja, kiireettömiä ja aikatauluttomia päiviä, lämpöisiä kesäiltoja, terassilla paistettuja pizzoja, spontaaneja kesäretkiä kotimaassa ja yhdessä vietettyä aikaa. Tästä kesästä tulee ihana!

perheblogi

Kivaa päivää!

UUDEN MAKUUHUONEEN SUUNNITELMAT

Sis. mainoslinkkejä

Meidän koti on muuttunut moneen kertaan eri elämäntilanteiden mukaan. Aluksi meitä asui tässä kodissa meidän vanhempien lisäksi vain esikoinen, sittemmin perhekoko on kasvanut ja muuttunut (päivystysperhetyön myötä) moneen kertaan.

Meidän kodissa on neljä makuuhuonetta ja KOLMESSA niistä on ollut mun ja miehen makkari. Ollaan siis ilmeisestikin aika useasti vaihdeltu huonejärjestystä, vaikka ei kyllä yhtään tunnukaan siltä! Ehkä olen myös kaivannut vaihtelua, mutta usein näitä huoneita on vaihdeltu jostain tarpeesta.

Tällä hetkellä meidän kotiin on valmistumassa laajennus, johon tulee kaksi makuuhuonetta ja TAAS meidän vanhempien makuuhuone siirtyy. Laajennukseen tulee meille uusi makkari ja siitä onkin tulossa niin ihana, ettei varmastikaan enää vaihdeta meidän makuuhuoneen paikkaa minnekään sieltä. Sinne tulee mm. meille oma vaatehuone ja kylppäri, eli vähän kuin meidän oma pieni yksiö, hah!

Olen tietenkin malttamattomana jo suunnitellut meidän uuden makkarin sisustusta ja suurin osa onkin jo odottamassa sitä, että saadaan makuuhuone valmiiksi. Tänään käyn ostamassa maalit ja huomenna miehen olisi tarkoitus maalata meidän makuuhuoneen seinät ja ensi viikolla jatkuu mm. kattopaneelien asennus.

Kurkistetaanpas sitten mun suunnitelmiin!

Ja ps. Koodilla ANNIKATOU24 saa Ellokselta -33% alen tilauksen kalleimmasta normaalihintaisesta tuotteesta (ei koske huonekaluja), ja näistäkin tuotteista osa löytyy Elloksen valikoimasta. Sama koodi antaa -5% jo alennetuista hinnoista.

Tuon pehmoisen ja ihanan maton tilasin jo talvella meidän olohuoneeseen, mutta päätettiinkin laittaa se meidän makkariin. Matto on aivan älyttömän pehmeä ja siihen on varmasti ihana upottaa varpaansa aamulla sängystä noustessa. Matto on myös tosi edullinen, tälle isoimmalle 200 x 300 cm koolle jää alle 90 euroa! Meillä on tämä beigenä, mutta matosta on myös harmaa ja valkoinen sävy.

Makkarin keskipisteenä saa loistaa tuo sängynpääty, johon ihastuin ensinäkemällä! Meillä on ollut vuosia harmaa sängynpääty ja tuo luonnonvalkoinen väri tuntuu nyt ihanan raikkaalta ja kiva saada uuteen makkariin aivan uutta ilmettä. Sängynpäädyssä on tosi ihana malli, enkä malttaisi odottaa, että saadaan laittaa tämä paikalleen!

Olen myös miettinyt ostavani meidän harmaan jenkkisängyn rungon päälle jonkinlaisen helmalakanan ja näitä olikin Elloksella aivan valtavan suuri valikoima. Tietenkin eri korkuisia sängyn korkeudesta riippuen, mutta myös eri mallisia. Katselin ensin sellaista röyhelömäisempää, mutta luulen, että päädyn tuollaiseen simppelimpään malliin.

Sille seinälle, jolle sänky tulee ei jää juurikaan tilaa yöpöydille. Ajattelin katsella niitä vasta sitten kun sänky ja sängynpääty ovat paikoillaan niin näen millainen tila yöpöydille jää. Kiva ja kevyt vaihtoehto yöpöydille voisi olla tuollaiset hyllyt! Nämä ovat saman tyyliset kuin meidän keittiön avohyllyt, joten sopisi hyvin kyllä meidän kodin tyyliin. Nämä hyllyt oli myös tosi edulliset, 2 kpl oli nyt alessa yhteensä 40 euroa!

Makuuhuoneen seinien väriksi tulee samaa harmaata, jota meidän kodin yleisvärinä on muuallakin kodissa ja tämän lisäksi kaunista sinivihreää.

Lukuvaloiksi meille tulee PR Homen kukkavalaisimet (vastaavat täällä) ja lattiaksi koko kotiin valikoitui kaunis vinyylilankku tammi-sävyllä.

Sellaisia remppa- ja sisustushaaveita täällä ja toivottavasti pian nähdään lopputulos!

(Ai niin! Näiden lisäksi pitäisi vielä sisustaa makuuhuoneessa vaatehuone, työnurkkaus ja kylpyhuone. Mutta aloitetaan nyt ensin näistä mitä ollaan jo suunniteltu!)

Ja muistakaa hyödyntää tuota koodia ANNIKATOU24, jolla saa -33% alen tilauksen kalleimmasta tuotteesta Ellokselta! Koko valikoiman löydät täältä.

Kivaa päivää!

PÄIVÄN ASU – PITKÄSTÄ AIKAA!

Sis. mainoslinkkejä

Kuka vielä muistaa, kun mulla oli joskus tapana kuvailla tänne blogiin ”päivän asuja”? Eipä ole tullut aikoihin kuvailtua, eikä kyllä olisi tässä talven aikana ollut mitään kuvattavaakaan, sillä 90% ajasta mulla on ollut päällä mustat leggarit ja jokin niistä Noshin collegetunikoista, joita olen tilannut kolmessa eri värissä, hah.

Nyt tutkin vähän vaatekaappiani ja katselin millaisia keväisiä ja kesäisiä vaatteita siellä on ja sieltähän löytyi vaikka mitä ihanaa! Ehkä on aika nakata leggarit ja tunikat kaapin perälle ja inspiroitua oman vaatekaapin sisällöstä.

Tällä kertaa halusin antaa TAAS mahdollisuuden leveälahkeisille farkuille. Mulla on joku outo suhde näihin housuihin. Tykkään jotenkin näistä tosi paljon ja samaan aikaan mulla on vähän hassu olo nämä päällä. Vähän kuin olisin lähdössä johonkin naamiaisiin tai kuin olisin pukenut jonkun toisen ihmisen housut päälleni.

päivän asu

Tällä kertaa puin farkut Noshin hauskan mallisen paidan kanssa ja tämän paidan kanssa nää housut olikin aika kivat! Ehkä nämä housut olivatkin odottaneet vaan oikeanlaista yläosaa. Tuon paidan oon ostanut joskus talvella alesta ja tykkään siitä kyllä hurjan paljon.

tyyliblogi 40+

Vansin tennarit ostin tänä keväänä Ellokselta ja näistä on kyllä tullut jo ihan lempparit. Näitä Vansin tennareita meillä on ollut lapsilla, mutta mulla ei ole itselläni ollut koskaan ennen tätä mallia. Kuopuksella on vastaavat myös, joten voidaan nyt sitten yhdessä samistella, hah!

Ja hei, koodilla ANNIKATOU24 saa Ellokselta tilauksen kalleimmasta normaalihintaisesta tuotteesta -33% alen, eli koodia voi käyttää vaikka näihin tennareihin, jolloin hinnasta lähtee ihan mukava siivu pois. Tennarit löytyy täältä ja koko valikoiman pääset kurkistamaan täältä.

asublogi

Tällaisia asukuvia tänään tälleen matalalla kynnyksellä kännykällä räpsittynä. Tää olikin aika hauskaa ja ehkäpä täällä blogissa nähdään jatkossakin taas asukuvia!

Aurinkoista päivää!