IHANIN NAHKATAKKI JA MUUTA KEVÄÄN ODOTTELUA

Sis. mainoslinkkejä

Tää kevät (tai kevään odotus!) on kyllä ollut pisin ikinä! Mutta jos nyt säätiedotuksiin uskaltaa luottaa, niin näyttää hyvin paljon siltä, että ensi viikolla VIHDOIN saadaan lämpöisemmät kelit. Se tietää siis sitä, että mäkin uskallan vaihtaa keveämpiin kevätvaatteisiin (palelen tosi herkästi ja edelleen iltalenkeille puen untuvatakin, hah!).

Mä tilasin tän nahkatakin Ellokselta viime keväänä ja tää on ollut kyllä ihana! Koodilla ANNIKAHUHT24 saa Ellokselta tilauksen kalleimmasta normaalihintaisesta tuotteesta -33% alen (käy myös useisiin merkkituotteisiin!) ja sama koodi antaa -5% lisäalen jo alennetuista hinnoista. Tää nahkatakki esim. on normaalihintainen, eli kannattaa hyödyntää tuota koodia. Tästä takista tosin on koot vähissä, mutta jos oma koko vielä löytyy, niin kannattaa napata ennen kuin loppuvat kokonaan! Mulla on takista koko 36 ja vastaa mielestäni hyvin kokoaan.

nahkatakki

Jos tästä nahkatakista oli jo oma kokosi loppu, niin valikoimassa on kyllä valtavasti muitakin nahkatakkeja, ne löydät kaikki täältä. Ja toki tuo alekoodi käy muihinkin tuotteisiin, eli kannattaa hyödyntää jos vaikka kevään ja kesän tennarit on vielä hankkimatta.

Oon huomannut viihtyväni parhaiten tällaisissa oman näköisissäni asuissa. Yleensä siis jotain söpön väristä, ehkä mekkoa tai tunikaa, jalkaan tennarit jne. Sekunnin ajan meinasin innostua tällä hetkellä taas muodissa olevasta värianalyysistä, mutta sitten tajusin, ettei mun todellakaan kannata mennä sellaiseen. Olisi hirveää, jos siellä sanottaisiin, ettei vaikka pinkki sovi mulle ollenkaan, sillä kaappini on täynnä pinkkiä ja muitakin ihania värejä! En todellakaan haluaisi uusia vaatekaappiani jonkin analyysin takia ja lopulta varmaan vaan kulkisin leuka rinnassa tuijotellen pinkkiä mekkoani. Tai voisihan olla, että siellä juuri kerrottaisiin, että pinkki sopii mulle parhaiten, mutta en nyt halua ottaa mitään riskiä. Käytän siis jatkossakin vain omia lemppareitani!

nahkatakki

Tää voisi olla vaikka kiva vappuasu, mutta meillä ei ole kyllä MITÄÄN suunnitelmia vapuksi ja luulen, että ollaan vappuna vain kotona. Haetaan vähän serpentiiniä ja ilmapalloja, tehdään jotain kivaa vappuruokaa ja paistetaan ehkä munkkeja. Jotain tosi rentoa ja helppoa ja mukavaa ja rauhallista yhdessäoloa. Kesäkuulle on tosi kivoja suunnitelmia, mutta toukokuun ajattelin ottaa rennosti, siivota ja järjestellä kotia (en nyt sentään koko kuukautta!) ja tehdä rästihommia. Ja jos oikeasti saadaan aurinkoiset ja lämpöiset kevätpäivät tänne, niin ehkä laitetaan myös terassia kesäkuntoon!

Muista hyödyntää alekoodia ANNIKAHUHT24, jolla saa -33% alen tilauksen kalleimmasta norm. hint. tuotteesta Ellokselta. Koko valikoiman löydät täältä!

nahkatakki

Kivaa viikonloppua!

6 KK RAKENTAMISTA, MIKSEI LAAJENNUS OLE VIELÄKÄÄN VALMIS?

talon laajennus

Meidän kodin laajennus on vähän kuin tämä kevät. Ensin näyttää siltä, että se on ihan muutamassa viikossa valmis ja sitten muutaman viikon päästä huomaa, että ollaan melkein samassa pisteessä edelleen.

Kun rakennusprojekti aloitettiin puoli vuotta sitten lokakuussa, ei meillä oikeastaan ollut mitään tiettyä aikataulua milloin laajennuksen täytyisi olla valmis. Vähän kyllä laskettiin eri työvaiheita mielessämme ja mietittiin, että ehkä joskus alkukeväällä päästäisiin ”muuttamaan” uudelle puolelle. Että ehkä joku viisi kuukautta siihen muuttoon menisi siitä, kun kaivuri iskisi ensin kauhansa meidän etupihalle.

No, nyt on mennyt kuusi kuukautta, eikä me vieläkään asuta siellä. Mutta KOHTA! Näin ollaan ajateltu kyllä jo viikkojen ajan.

talon laajennus

talon laajennus

talon laajennus

Rakennusprojekti on sujunut aika hyvin, eikä matkan varrelle ole sattunut kovin montaa ylläriä (aina niitä kai jonkin verran sattuu?). Ensimmäinen ylläri tosin tuli heti alkumetreillä, kun maatyöt veivätkin paljon odotettua enemmän aikaa (ja euroja) hankalan viemäriliitoksen takia. Tuo viemäriliitos tehtiin siksi, että saadaan laajennuksen puolelle meidän vanhempien uuteen makuuhuoneeseen oma kylpyhuone, joten yritetään nauttia siitä kylppäristä sitten koko rahan edestä. Toinen ylläri tuli kattoliitoksen kanssa, mikä ei oikeastaan edes yllättänyt (mutta harmitti hetken silti), sillä kattoliitos oli aiheuttanut harmaita hiuksia jo suunnitteluvaiheessa (lopulta kaikki meni putkeen ja siitä tuli just sellainen kuin pitikin!). Muuten kaikki on mennyt suunnitelmien mukaan ja meillä on ollut tosi mahtava porukka rakentamassa laajennusta!

Tällä hetkellä meidän laajennus on pintoja vaille valmis! Enää puuttuu siis sisäkaton panelointi, seinien maalaus, lattian asennus, listoitus ja loput sähkötyöt (ai niin ja väliovet ja muuta sellaista pientä. Ja se kylppäri!). Ja ulkopuolella on sitten hommat erikseen, siellä mm. ulkoseinien maalausta, etuterassin rakentamista, pihatöitä jne, mutta niitä ehtii tehdä rauhassa ”muuton” jälkeenkin.

Oltiin vähän ajateltu, että rakennutetaan laajennus ihan valmiiksi (mies ehkä nakuttelisi vinyylilankut itse paikoilleen) ja mies ryhtyisi hommiin sitten, kun tätä vanhaa puolta aletaan remppaamaan. Keittiönhän mies jo remontoi, mutta kun osan huoneista käyttötarkoitus muuttuu (esim. meidän vanhasta makkarista tulee tv-huone) täytyy huoneita maalata ja koko kotiin uusitaan lattia. Mutta sitten kävikin niin, ettei suunniteltu rakennusbudjetti riittänytkään (tämänkään ei kai pitäisi yllättää, kun rakentamisesta puhutaan), joten ensin jouduttiin venyttämään budjettia ja nyt mies tekeekin loput sisähommat (sähköjä ja kylppäriä lukuunottamatta) itse, niin saadaan tästä säästöä (mutta tuhlataan aikaa).

talon laajennus

talo laajennus

talon laajennus

Enää ei ole monta työvaihetta jäljellä, mutta toki ne itse tehden on hitaita, varsinkin kun aikaa on lähinnä viikonloppuisin. Silti musta taas tuntuu siltä, että ihan KOHTA se on valmis, hah!

Lopulta se, että laajennus valmistuu ehkä pari kuukautta kuviteltua myöhemmin ei edes haittaa, sillä itse laajennuksesta on tulossa niin hyvä, ihana, toimiva ja juuri sellainen kuin oltiin haaveiltukin, että jaksetaan vielä se muutama viikko odottaa! Mieluummin näin päin kuin niin, että laajennus olisi jo täysin valmis ja nyt mietittäisiin, että voi blaah, tällainenkö tästä tulikin. Siitä tulee IHANA ja ollaan aivan supertyytyväisiä, että lähdettiin tähän hommaan!

talon laajentaminen

Ps. viimeisin ulkokuva otettu tänään 22.4. tänä kauniina keväisenä päivänä, kun vappuun on enää viikko ja ulkona on -3 astetta, tuntuu kuin -9 astetta (whaat?!) ja lunta tupruttaa lakkaamatta. Ehkä se kevät tuleekin vasta sitten, kun tämä meidän laajennus on valmis?!

Karkkipurkin Instagramissa lisää raksahommista ja kaikkea muutakin, nähdään siellä!

Kivaa päivää!

NAHKAA JA MINTTUA KEVÄTTAKEISSA

Sis. mainoslinkkejä

Vaikka eilen satoi LUNTA ja tänään taivaalta tihkuttaa vettä, alkaa mieli olla kuitenkin jo aika keväinen. Ihan kohta saa vaihtaa talvikengät tennareihin ja untuvatakin kevyeen kevättakkiin! (Ja toki moni on varmaan jo vaihtanutkin, mutta itse en ole ihan vielä tarjennut, hrrr…)

Sovittelin jo paria kevättakkia. Tämä nahkatakki löytyikin jo kaapistani ja on kyllä yksi lemppareista! Tästä löytyy edelleen pienempiä kokoja ja takki on myös hyvässä alessa tällä hetkellä.

nahkatakki

Sovittelin takkeja leveälahkeisten farkkujen kanssa ja täytyy kyllä nyt myöntää, että en ehkä sittenkään koe oloani kovin kotoisaksi tällaisissa housuissa. Nää on kyllä tosi ihanat, mutta jotenkin mulle tulee nämä jalassa aina vähän hassu olo. Taidan siis jatkossakin muina boomereina kiskoa pillifarkut jalkoihini.

Tän ihanan mintun takin tilasin tänä keväänä ja tässä on kyllä tosi ihana sävy! Tämäkin on tällä hetkellä alessa.

Ja hei koodilla ANNIKAHUHT24 saa -33% alen tilauksen kalleimmasta normaalihintaisesta tuotteesta Ellokselta, joten kannattaa kurkata vaikka kevään uutuudet! Koodi käy esim. näihin Vansin tennareihin (näissä mun omissa tällainen vähän paksumpi pohja ja nää on kyllä tosi kivat!) tai lähes mihin vaan muuhun tuotteeseen. Ja noista jo valmiiksi alennetuista hinnoista saa -5% lisäalen! Ellokselle pääset tästä.

kevättakki minttu

Sellaisia takkisovitteluja tällaisena sateisena ja koleana kevätpäivänä. Kuvat on otettu meidän laajennusraksalla ja tuosta projektista lisää Instagramin puolella!

Kivaa päivää!