HALLOWEEN VÄHÄN SÖPÖMMIN

halloween diy

Koko vuoden juhlista ihan ykkönen on joulu! Rakastan erityisesti sitä joulunalusaikaa ja kaikenlaista joulutunnelmointia. Onhan jouluaatto ja ne jouluaaton jälkeiset päivätkin ihania, mutta enemmän kyllä pidän siitä joulun odottamisesta. Jouluhössötykset voi hyvin aloittaa jo marraskuun alussa, eli kuorruttaa kodin tunnelmallisilla jouluvaloilla, laittaa ne muutamat lemppareimmat joulukoristeet esiin, hörppia höyryävän kuumaa glögiä ja maistella jouluisia suklaakonvehteja. Ja ehkä jo marraskuun puolella on juuri sopiva aika laittaa joulukuusikin koristeineen esille. Sitten voikin siirtyä leipomaan lasten kanssa pipareita, tehdä muutamat joulutortut, käydä joulutapahtumissa ja nauttia joulunalusajasta (ja koittaa välttää joulustressiä, hah!).

Joulun ja uuden vuoden välipäivinä onkin hyvä hetki keräillä joulukoristeet takaisin kaappiin ja jättää esiin vain ne talviset valot ja muut. Tykkään siis ehdottomasti fiilistellä etukäteen, mutta sitten varsinaisen juhlapäivän jälkeen kaikki koristeet alkavat helposti kyllästyttämään.

halloween koristeet

Vähän sama on tämän Halloweenin kanssa. Olen aloittanut Halloweenfiilistelyt jo syyskuun puolella! Oi kyllä. Syyskuusta alkaen meidän kotiin on hiipinyt ensin muutama kurpitsa, sitten muutama kummitus. Halloweenkoristeetkin voi olla (ainakin mun mielestä!) söpöjä ja sisustukseen sopivia. Toki riippuu millainen sisustus kotona on, hah.

Olen ostanut sellaisia tavallisia oranssinvärisiä kurpitsoja, joita sitten olen maalannut akryylimaaleilla meidän kodin sisustukseen sopiviksi, eli kurpitsat ovat saaneet päälleen suloisia pastellisävyjä. Yhden valkoisen kummituksenkin maalasin vaaleanpunaiseksi ja siitä tuli mun mielestä ihana!

Niin söpöjä kuin nämä koristeet ovatkin, niin näin virallisena Halloweenpäivänä alkaa tuntumaan siltä, että johan näitä on katseltu jo aivan tarpeeksi. Huomenna, kun kalenteri käännetään jo marraskuun puolelle, olisi mukavaa alkaa vaihtamaan näitä jo jouluisempiin, MUTTA meillä vietetään Halloweenia vasta tänä viikonloppuna! Tuntuu aika hassulle viettää sitä varsinaisen päivän jo mentyä, ja loogisempaa olisi ollut mun mielestä viettää sitä jo edellisenä viikonloppuna, mutta näin ollaan nyt naapuruston kanssa sovittu. Vielä siis katsellaan näitä koristeita muutama päivä JA haetaan vielä muutama koriste varastosta lisääkin! Löytyy meiltä nimittäin joitain hurjempiakin koristeita, mutta ne ovat sellaisia, jotka sopivat hyvin juuri siihen Halloweenin viettoon, ei niinkään näin kuukautta tai kahta etukäteen fiilisteltäväksi.

halloween sisustus

Seuraavaksi siis kaivetaan luurangot, hämähäkit ja muut koristeet vielä näiden lisäksi, tehdään vähän Halloweenherkkuja ja varaudutaan ehkä noin sadalla karkilla siltä varalta, että tänäkin vuonna meidän oven taakse löytää tiensä muutama karkki vai kepponen -kierrokselle lähtenyt lapsi.

Mukavaa (siis hurjaa!) Halloweenia!

halloween koti

SE IHANIN PITKÄ UNTUVATAKKI & ALEKOODI

Sis. mainoslinkkejä

*edit edit edit: Tästä takista alkaa olla koot loppu, MUTTA vinkkailen nyt, että Elloksella on käynnissä Black Week, jossa tuotteita -20-70% alella (myös esim. Marimekkoa alessa!) ja kaikista alehinnoista saa -10% LISÄALEN koodilla KARKKIPURKKI10. Kannattaa siis käydä kurkkaamassa valikoima ja hyödyntää myös tuo lisäalekoodi! Ellokselle pääset tästä.

*edit! Lokakuun koodi on vanhentunut, mutta nyt jaossa entistäkin parempi etu! Tämä takki on nimittäin nyt Super deal alessa -30% ja LISÄKSI saan jakaa teille -10% LISÄALEKOODIN, joka käy jo alennettuihin hintoihin! Koodi on KARKKIPURKKI10 ja se on voimassa marraskuun loppuun. Takin löydät täältä!

***

Tälle ihanimmalle pitkälle toppatakille on toivottu alekoodia ja ilokseni sain nyt sellaisen! Koodilla saa -33% alennusta Ellokselta tilauksen kalleimmasta tuotteesta, eli koodin voi käyttää vaikka juuri tähän untuvatakkiin. Koodi on ANNIKAKARKKIPURKKIOKT ja koodi antaa lisäksi -5% alen tuotteista, jotka ovat jo valmiiksi alehintaisia. (Tämä koodi ei siis enää voimassa, vaan nyt saat -10% lisäalen jo -30% alennuksessa olevasta takista koodilla KARKKIPURKKI10 ja takin löydät täältä!)

pitkä untuvatakki

Omani tilasin jo vuosia sitten, syksyllä 2019 ja takki on ollut jokaisen euron arvoinen. Tätä takkia olen käyttänyt kaikkein eniten kovilla pakkasilla, sillä takki on aivan supermukava ja ihanan lämmin. Sopii mainiosti niin leikkipuistossa seisoskeluun kuin kaupungilla kiertelyynkin. Loistava valinta myös silloin, kun asuna on esim. mekko ja sukkahousut tai tunika ja leggarit. Silloin jaloillekin kaipaa jotain lämmintä ja tämän takin sisällä on talven tuiskuilta suojassa. Tämä musta takki löytyy täältä ja samalla näet myös tämän syksyn uutuusvärit, kauniin sinisen ja vaalean.

Mulla on takista koko 34 ja olen 162 cm mittainen. Useimmiten käytän vaatteista kokoa 36, joten tämä takki on mielestäni vähän reilua mitoitusta, mutta toki riippuu myös siitä haluaako takin väljempänä, jolloin sinne mahtuu tarvittaessa vaikka kerroksia alle vai haluaako takkinsa vähän istuvammassa koossa. Tästä takista on joka syksy myyty suosituimmat koot nopeasti loppuun, mutta ainakin vielä tästä näyttää olevan hyvin kokoja jäljellä!

Vaikka takki onkin aivan superlämmin, ei tämä ole kuitenkaan sellainen älyttömän paksun ja topatun näköinen, vaan päällä mukavan kevyt ja takki päällä on helppo kulkea. Tästä aukeaa vetoketju myös alhaalta päin ja sivuissa on vetoketjuilla avattavat halkiot, jotka helpottavat liikkumista.

Alekoodi on siis ANNIKAKARKKIPURKKIOKT ja takin löydät täältä. *EDIT, uusi alekoodi on KARKKIPURKKI10 ja sillä saat -10% lisäalen jo valmiiksi -30% alehintaisesta takista!

untuvatakki

Mukavaa viikkoa!

KAIVURI TULI TONTILLE – TÄSTÄ SE LAAJENNUS ALKAA!

Tämän viikon maanantaina 9.10. oli jännittävä ja odotettu päivä. Meidän pihaan saapui kaivuri, eli ensimmäiset konkreettiset työt talon laajennuksen parissa alkoivat. Toki tässä on taustalla puuhasteltu jo kauan, arkkitehti tavattiin jo keväällä (ja sen jälkeen on ollut monenlaista sekoilua), on ollut rakennusluvan hakua ja muuta sellaista. Mutta kun kaivuri iski kauhansa meidän talon etupihalle, konkretisoitui kaikki tämä kuukausin pohdinta, pähkäily ja suunnittelu. Nyt tää miniraksa meidän tontilla käynnistyi!

Nyt sitten vain odotellaan, että työt edistyvät ja tässä odotellessa sitten hoidetaan kaikenlaisia ihania suunnitteluasiota. Mietitään millainen meidän vanhempien kylpyhuoneesta tulee (ollaan tämä jo monta kertaa päätetty ja yhtä monta kertaa suunniteltu uusiksi, hah!), suunniteltu seinien sävyjä ja pohdittu monenlaisia juttuja miten saadaan meidän kodista ihana ja toimiva.

Että pysyttäisiin budjetissa, ollaan tilattu työ tällä hetkellä siihen pisteeseen, että laajennusosa on levypinnoille asti valmis. Sitten voidaan tilata seuraavat urakat, tai jos näyttää siltä, että budjetti hupenee liian nopeasti, voi mies jatkaa sisäpintojen tekemistä itse. Toivotaan kuitenkin, että saataisiin budjetti riittämään niin, että voitaisiin tilata työt ulkopuolisilta mahdollisimman valmiiksi asti. Täällä ”vanhalla” puolella kun on myös sitten kaikenlaista rempattavaa, kun laajennusosa on saatu valmiiksi. Ei mitään suurta, mutta parissa makkarissa seinien maalaamista, lattian vaihtoa ja muuta sellaista on kyllä to do listalla (ja toki se vuosia haaveiltu keittiöremppa, mutta sitä ei tehdä itse). Kokonaisuuden kannalta tähän laajennushommaan tarvittiin kuitenkin pienin budjetti (jos siis kaikki menee suunnitelmien mukaan tai ei ainakaan kovin kalliita ylläreita tule matkan varrella) kaikkiin muihin vaihtoehtoihin nähden! Jos oltaisiin löydetty se isompi koti valmiina, jollaista pitkään etsittiin tai jos oltaisiin lähdetty rakennuttamaan kokonaan uutta kotia (tämä ei kyllä ollut vaihtoehtonakaan), oltaisiin näihin tarvittu paljon isompi budjetti. Oli siis lopulta tämänkin puolesta onni, ettei löydetty valmista ostettavaa kohdetta, vaan päädyttiin remppaamaan tästä nykyisestä meille sopivan kokoinen ja toimiva!

talon laajennus

Ps. Ota seurantaan myös Karkkipurkin Instagram!