PIENI SOHVAPÖYDÄN TUUNAUS

Meillä on ollut jo useamman vuoden ajan olohuoneessa sohvapöytänä marmorikantinen pöytä, jossa on musta metallinen runko. Olin aika kauan etsinytkin juuri sellaista pöytää ja pöytä on ollutkin oikein toimiva meidän olkkarissa. Se on sopivan iso esim. lautapelien pelaamiseen, siinä voi pitää tarjotinta, jossa on vaikka maljakko ja kynttilöitä ja silti tilaa jää vielä sipsikipolle ja muille herkuille leffailtoina. Pöytä on tukeva, eikä keikahda lasten vauhdikkaimmistakaan leikeistä. Olen kuitenkin kaivannut olohuoneeseen jotain pientä vaihtelua ilman, että esim. huonekaluja vaihdettaisiin uusiin. Ja ta-daa, sitten keksin! Jos pöydän marmorikansi laitettaisiin jemmaan (siltä varalta, että halutaan joskus myöhemmin laittaa se pöytään takaisin) ja pöytään ostettaisiin puukansi, jonka maalaisin, saataisiin olohuoneeseen sekä vaihtelua, että väriä! Joten ei muuta kuin rauta- ja maalikaupoille mars!

En TIETENKÄÄN muistanut ottaa ”ennen” -kuvaa, mutta onneksi täältä blogiarkistoista löytyi kuva, jossa pöytä näkyy. Tällainen pöytä alunperin oli…

olohuone taulukollaasi

Ja tällainen siitä sitten tuli…

diy sohvapöytä

Pöydästä tuli juuri sellainen kuin toivoinkin! Värit eivät toistu näissä kuvissa nyt kyllä yhtään luonnollisina (johtuu ehkä pakkaspäivän sinertävästä valosta), mutta ihanalta näyttää näissäkin kuvissa.

Olin ajatellut ostavani pöytään mäntyisen pöytälevyn, mutta päädyttiin lopulta mdf-levyyn, jonka maalasin kalustemaalilla. Sävynä Teknoksen Geneva Fountain, joka on tosi kaunis vedenvihreä, ei näin turkoosi kuin kuvissa näyttää. Aika kiva, nopea ja edullinen piristys meidän olohuoneeseen! Levy maksoi noin 30 euroa, maali 10 euroa ja tela muutaman euron.
Pelkällä sohvapöydän kannen tuunauksella saatiin kyllä hurjan iso ja näyttävä muutos meidän olohuoneeseen! Ja jos joskus kyllästyttää, niin saman kannenhan voi maalata millä tahansa muulla sävyllä. Toiset vaihtelevat koristetyynynpäällisiä, toiset sohvapöydänkansia, hah!

Ps. Kurkkaa seuraavasta postauksesta miten IHANA, superpehmeä ja edullinen matto tuon pöydän alle löydettiin!

diy pöytä

Kivaa viikkoa!

VUODELTA 2024 TOIVOISIN…

2020 lähtien vuodet ovat alkaneet maailmalla aivan karmeasti, joten tältä vuodelta todellakin toivon, ettei maailmantilanne mene enää hullummaksi. Ja omaan elämääni toivon kaikkea ihanaa, kuten…

Laajennusosan valmistumista. Tää ei kyllä ole toive, vaan suunnitelma, hah! Meillä ei ole mitään suunniteltua aikataulua projektille, mutta luulisin, että kevään aikana saadaan ”muuttaa” uudelle puolelle. Saadaan meille vanhemmille uusi makuuhuone omalla vaatehuoneella ja kylpyhuoneella laajennukseen ja samalla meidän nykyisestä makkarista tehdään tv-huone. Ja vaikka mitä ihania muutoksia ja niitä kaivattuja lisäneliöitä on luvassa. Ai että miten ihanaa!

Pieniä remppahommia. No, suunnitelmia kyllä jo nämäkin. Uusi keittiö asennetaan helmikuussa ja laajennusosan valmistuttua on kaikenlaista pientä remppaa tulossa tänne ”vanhalle” puolelle. Makkareissa maalaillaan vähän seiniä ja järjestellään huonekaluja uusiksi jne. Tällaiset hommat on ihan mun lemppareita!

Lisää suloisia värejä meidän kotiin. Liittyy oikeastaan kahteen edelliseen, mutta näiden raksa- ja remppahommien myötä haluan meidän kotiin lisää ihania ja söpöjä värejä. Silleen sopivasti, ettei koti näytä pelkältä vaaleanpunaiselta hattaralta. (Voi siis näyttää vähän vaahtokarkilta myös!) Seuraavaksi ajattelin tuunata meidän olohuoneen pöydän ostamalla siihen uuden kannen, jonka maalaan jollain ihanalla sävyllä!

Matkaa! Viime vuosi meni tiiviisti kotona päivystysperhetyön myötä, mutta tälle vuodelle toivoisin ainakin yhtä perhematkaa Suomen rajojen ulkopuolelle. Rakastan road tripejä ja olisipa ihanaa hurauttaa autolla vaikkapa jonnekin päin Eurooppaa. Mun mielestä on mukavaa matkustaa lasten kanssa, mutta tälle vuodelle on tiedossa myös yksi mun ja miehen kahdenkeskinen lomamatka ja tää kyllä jännittää mua aivan valtavasti! Viimeiset 12 vuotta ollaan matkustettu aina lasten kanssa ja tuntuu oudolle lähteä reissuun ilman lapsia. Vähän surettaakin, etteivät lapset saa samoja kokemuksia (siksikin haluankin ensin tehdä sen perhematkan, että voin lähteä kahdenkeskiselle matkalle sitten paremmalla omallatunnolla, hah!).
En muuten koskaan haluaisi matkustaa yksin, koska mun mielestä kaikki kivat kokemukset muuttuvat todeksi vasta, kun ne saa jakaa jonkun muun kanssa ja mitä useamman kanssa kokemuksen saa jakaa, sitä ihanammalta se kokemus tuntuu. Ehkä siksi jaan kivoimmat asiat myös blogissani ja Instagramissa tuhansille ihmisille, hah!

Ihania kesäreissuja. Haluan käydä ihanissa kesäkohteissa, tutuissa ja joissain meille uusissa. Nukkua hotellissa (koska olen enemmän hotelli- kuin telttaihminen, vaikka sellainen telttailu kyllä kuulostaa ihanalle!), käydä huvipuistoissa ja tehdä kesäisiä reissuja kauempana asuvien sukulaisten luo.

Jotain järkeä ajankäyttööni. Haluaisin ehtiä liikkua, lukea, syödä terveellisemmin, mennä ajoissa nukkumaan, juoda tarpeeksi vettä ja kaikkea muuta järkevää. Monessa asiassa jo onnistun, mutta toisinaan tuhlaan aikaani esimerkiksi kännykällä roikkumiseen sen sijaan, että tekisin jotain järkevää silloin kun mulla olisi siihen aikaa.

Ai niin! Toivoisin myös voivani lopettaa sokerin syönnin! Eikö kuulostakin tylsälle? Rakastan karkkia, suklaata, kakkuja, lettuja ja kaikenlaisia makeita herkkuja. Mutta tiedän, että voin paremmin, jos jätän sokerin syönnin kokonaan pois. Olkoon tää mun haaste vuodelle 2024! (Koska mitään lupauksia en aio tehdä!)

untuvatakki

Ps. *Ihanin vaaleanpunainen untuvatakki on Ellokselta ja koodilla KARKKIPURKKI33 saa tammikuun ajan tilauksen kalleimmasta normaalihintaisesta tuotteesta -33% alen (samalla koodilla saa jo alennetuista hinnoista -5% lisäalen) Takki löytyy täältä ja koko Elloksen valikoima täältä.

*mainos

Ihanaa vuotta 2024!

TILATTIIN KEITTIÖ JA NYT VÄHÄN JÄNNITTÄÄ!

Olen haaveillut VUOSIA uudesta keittiöstä. Keittiö alkaa olla jo aika kulahtanut, joten remontille on vihdoin oikeaa tarvettakin. Huh.

Olin jo kauan tiennyt millaisen keittiön haluan. Sinne tulisi marmorikuvioinen taso, valkoiset sileät ovet, messinginväriset yksityiskohdat ja vaaleanpunainen välitila. Ei siis mitään muodikasta, vaan kaikkea söpöä ja ihanaa ja meidän kodin näköistä. Sitten lähdettiin katsomaan keittiömyymälöiden valikoimia ja sekosin hetkeksi kaikesta siitä tarjonnasta! Harmaat ovet alkoivat näyttää aika ihanille myös ja sileän oven sijaan olin jo päätymässä kehysoviin. Olin kyllä tosi pitkään suunnitellut keittiöstä tietynlaista ja mietin, että kannattaako suunnitelmia viime tipassa muuttaa. Niinpä palattiin takaisin sileisiin oviin ja pysyttiin samassa värimaailmassa.

Lopulta kuitenkin päädyttiin vaihtamaan värejä pikkuisen. Välitilasta ei tulisikaan vaaleanpunaista, kuten olin vuosia suunnitellut, vaan tilattiin ovet ihanassa puuterisen roosassa sävyssä. Juuri sellaista keittiötä ei kuitenkaan valmiina löytynyt (jännä! tai olisi sellaisen varmasti jostain saanut, mutta ei niistä muutamasta edullisemmasta liikkeestä joissa asioitiin), joten tilattiin vähän sellainen tee se itse -keittiö. Rungot, kodinkoneet ja mittatilaustaso Ikeasta, ovet sillä kauniilla kustomoidulla sävyllä A.S. Helsingöstä ja messinginvärinen Tapwellin hana oltiin ostettu jo aikaisemmin Black Friday alesta. Mielikuvissani keittiö on tietenkin aivan ihana, mutta ihan pikkuisen kyllä jännittää vastaako toteutus visioitani, hah.

keittiösuunnitelmat

Sellaisia remppasuunnitelmia täällä. Laajennusosan rakennus on hyvässä vauhdissa ja ensi kuussa varmasti on uusi keittiökin jo paikoillaan, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Ihanaa!

Kivaa viikkoa!